Friday, July 6, 2012

akief..akief..


                                  AIDIL AKIEF BIN NORHAFIS HAIZAT      

eemmm..nie la pengubat suka duka kami suami isteri. mcm mana ntah anak lelaki aku nie dh pandai panggil aku mami...tetiba jer ckp.."mami..mami"!!!! bila aku ckp mama la...bukannnnn ma...mi la. Pastu bila aku xdengar bila dia panggil dia terus ckp mami monster...ehhh budak nie dalam hati aku. "ok kalau akief nak panggil mami, akief janji tau akief kena bagus2 xbly notty, kena terus kemas mainan lepas main". Terus dia ckp "ok mama..oopppss mami!!!

Pastu yang paling sweet...bila dia cari aku dia akan panggil.."mami...mami oooo mami" eehhh nak tergelak ader sebabnya dah la akief nie lambat bercakap umur dia nak masuk 2thn barulah dia mula nak bercakap sampaikan MIL aku kata "kenapa akief nie xleh ckp ker". Tapi sekarang ckp jer xhenti2
sampai penat nak melayan.

Aku rasa nie pengaruh di sekolah kawan2 agaknya..tp yang peliknya taska yang aku letak akief nie bukannya kawasan elite pun...Tapi xtau la belajar kat mana, xder dah tempat lain mmg sah di sekolah rasanya...mami pun mami lah asalkan akief gembira dan selesa.

Syukur Allah kena kurniakan aku dan suami seorang anak yang cerdik dan comel...harapnya menjadi seorang anak yang berguna suatu hari nanti...InsyaALLAH.

1 comment:

Zamila Aleiya Zahari said...

akief banyok kecek jugok ko? ehehe..bestla dok sunyi umoh...