Sunday, February 19, 2012

17 Februari 2012

left ovary cyst
(nie pic yg ak ambk dlm internet, agak2 kot)

Jumaat sepatutnya appoinment aku ng doc kol8.00 pagi. Tapi biasa la siap lambat2 mcm xbermaya jer. Lebih kurang pukul 9.30 pagi kami keluar dari rumah, hantar si anak bujang ke sekolahnya yang hanya 2km dari rumah kami. Kemudian terus menuju ke PPUM biasa la highway persekutuan time2 pagi gini mmg la jam..Sepanjang perjalanan aku xbanyak cakap ng hubby banyak menyepi. Iyer la dlm fikiran mcm2 yg terdetik...

Sampai jer PPUM 10.15 pagi hubby stop d lobby. Sebelum turun aku sempat tanya hubby "Abang nak balik shah alam semula g office ker" aku bertanya. "xlah tunggu sekali la, abg g cari parking, saya g daftar lu yea" hubby menjawab soalan aku. First time nak g gynea klinik nie risau plak aku takut kena marah sebab dah lambat.
Tapi sampai d kaunter aku ambil nombor utk pendaftaran...sambil2 menunggu aku duduk d sebelum 2 org perempuan yg baya mak2 kita dan seorang lagi lebih kurang age aku. Biasalah bila time menunggu d hospital mcm nie dah jadi mcm press akhbar la plak...duk menanyakan sakit msing2. Tapi aku berasa bersyukur ke hadrat Ilahi kerana perempuan yg umur lebih kurang aku tue rupa2nya mengalami bengkak ovari..syukur aku dh ada suami dan aidil akief.

Lebih kurang 1jam menunggu sampai la giliran aku masuk ke bilik no 8. Dalam bilik tue ada Doktor muda lebih kurang awl 30an namanya Dr zizi. Sembang2 dia tanya itu ini...terus dia ckp kita buat PAP SMEAR hari nie...aku mcm terkejut skit..terus bersetuju jer la..pastu doc tue kata nanti masuk bilik 4 kita scan nak tgk ada lagi xsisa2 D&C hari tue...Terus aku aku apa yg doktor ckp...tapi hati aku tenang jer masa tue. Nurse suruh aku masuk kemudian doktor zizi menyusur.."ok yg D&C haru tue mmg dah CLEAR xder apa2 lg..eemmmm cuma ada cyst la di ovary u...left side..ahaks mmg cyst. Arrrggghhhh xtau nak ckp apa masa tue doc ambik ukuran 6cmx6cm..aku terus ckp besarnya doktor...dgn selamber doktor zizi ckp..xder la kecik jer...ceh sajer

to be continue....

3 comments:

Zamila Aleiya Zahari said...

so dah buat la pap smear???
cyst xbahaya kann...dont worry k

Mrs Sweet said...

cyst ye syg..takpe..doc ckp kecik tu maybe tak bahaya..sabar ok..hrp2 takde ape2 yg berbahaya..same2 kita doa deh..

Hasnita Sofia said...

aya kak td dh buat pap smear 9/3 nie result..intan tq...harap2 ok