Thursday, February 2, 2012

D&C lagi????



aarrrggghhhh....nightmare rasanya bila sekali lagi aku disahkan keguguran untuk kali ke2. Last aku buat D&C pada oct 2011 tup2 26 januari 2012 aku kena buat D&C lagi. Sedih tak terkata memang aku nak anak lagi. Tapi bila difikir2 semula Tuhan ingin menduga aku lagi. Dengan dugaan ini aku akan menjadi lebih kuat. Bila SIL aku ckp mcm2 bila aku "abort" lagi membuatkan aku lagi stress. Saat ini aku memang perlukan kata2 semangat dari semua org...Bukan aku xmau g hospital tapi aku pun nak tgk condition aku pada masa itu sebab kalau boleh aku tak mahu buat D&C untuk kali ke2. Pada pagi Jumaat aku ajak hubby ke PPUM disebabkan bleeding terlalu banyak dan aku rasa nak pitam jer...Minggu pertama selepas aku menjalani D&C mmg stress giler. Sebab sabtu 27 januari tue sepatutnya kami ke Singapore tempat yg dh lama aku idamkan yang pergi. Tapi xperlah Singapore xlari ke mana pun yang penting ader pitis semula jadi. Mana tidaknya bebanan kerja yang membuatkan aku terlalu stress. Semua orang cakap cikgu kerja relax n etc geram gak aku bila dengar. Cikgu banyak buat kerja2 admin..semua cikgu la yang buatnya. isshhhsskkk apa la aku nie macam merungut tugas aku sebagai seorang cikgu. tapi sebenarnya bukan merungut kenyataan. Minggu depan aku mesti jadi seorang yang lebih berani dan tabah menghadapi kenyataan. Suami aku kata yang aku tidak boleh menjadi pemimpin jika aku lebih dan tidak bersemangat mcm sekarang. Bila difikir2 semula betul jugak...PM kita relax jer bila org hentam dia mcm2...heheheh. Apa pun kali ini aku akan mulakan tugas dengan buat kerja yang termampu sahaja..bila la org nak ckp aku apa pun yg penting aku x stress..betul x????

No comments: